Het wrak van de 'Prince George'domein
van slopers, vanuit zee gezien.
Onder: De steunmast voor het transport van
sloopmateriaal via een kabel, wordt aan
de zeezijde van de Hondsbossche Zeewering
opgericht.
Aan de hand van gevoerde correspondentie van en aan
het hoogheemraadschap willen we de sloopgeschiedenis
van het scheepswrak nader vervolgen.
maart 'Electro' wil in verband met werkverschaffing
voor haar personeel in de zuurstoffabriek in Amsterdam,
alsmede voor werkverschaffing in Noord-Holland, na
verkregen opdracht van de eigenaars, overgaan tot het
slopen van de Prince George.
Toestemming wordt gevraagd voor:
1 Oprichten van een steunmast met betonnen blok.
Alsmede het plaatsen van een motorlier en een
direktiekeet, volgens tekening, ten einde aan deze mast
een kabelspoor aan bedoelde kruiser te bevestigen om
de gesloopte materialen af te voeren.
2 Opslaan van ongeveer iooo ton ijzer, dat later
afgevoerd wordt naar het Noordhollands Kanaal.
3 Gebruik van het al bestaande smalspoor met wagens,
en gebruik van de aan de Hondsbossche Vaart liggende
terreinen en bestaande kraan.
4 Het aanbrengen van een smalspoor met wissel van
de onderzijde tot boven op de dijk.
Ter verduidelijking: de afgebrande staalplaten van het
scheepswrak worden door middel van een kabelspoor
naar de buitenberm van de dijk vervoerd, daar in de
NAAMLOOZE VENNOOTSCHAP „ELECTRO"
ZUUR- EN WATERSTOFFABRIEK
AMSTERDAM.
KANTOREN EN SHOWROOM:
O.Z. VOORBURGWAL 41
FABRIEKEN 1
CRUQUIUSWEG 115
Teleqram-Adre8: ELECTRO
ABO OODE 5"! EDITION
Intero. Telefoon
KANTOOR O 2428
FABRIEKEN N 0738
Bank-Conto
Nationale Bankvereenioinq
BIJKANTOOR ALKMAAR
CORRESPONDENTIE
N.v. ELECTRO, AMSTERDAM
1923
17