Cp M JLA, J£ /dl*. 1b «J ^-O^cCcrTrr oUu j/ a ca-*> - /«/-**_' <^W~ o-Astx, Gn^t^U^dU^D. /l U^ i*S~c7 ir C lA<jlX jp -a^?_ 3 /r>x*L* r*«rls AeX.&»<2*^ I *7 y^*-w-^C lfl~e^'t^-a-^^c^ -J fe*G-&~c£~os£ e^7.Ct.-i-ise£ <3s7- GL-ast-oC^y S<J r*7y ly^o-t^u^ s/b In 1933 werd Kool uitgekocht door Doeksen, die de dienst met de tot IJsselmeer omgedoopte Terschelling en schipper Kool voortzette. De Texelsche Courant van 10 juni 1933 publiceert de dienstregeling van Noordzeebad Vlieland voor de maan- den juli en augustus: op dinsdag, donderdag en zaterdag vertrek van Den Helder 10.15 en van Texel om 11.15 uur naar Vlieland en Terschelling, op woensdag en vrijdag van Terschelling om 9 uur en van Vlieland om 10 uur naar Texel en Den Helder. Gezien de prentbriefkaart werden de vertrektijden aangepast aan het tij. Nadat de ss IJselmeer afgedankt was en al enige tijd have- loos in de haven van West lag, schonk Doeksen de stoomketel als leerproject aan de Terschellinger zeevaart- school, opleidingsinstituut van machinisten en stuurlie- den; diverse leden van die zeevaartschool werden later zeeloods. En daar zijn we weer terug bij Maarten Noot en Jan Willem van Duijn, loodsen in het zeegat van Texel. Wilma Eelmati 1 Boot in Een Eeuw Eigen biz 98/99 en Texelstoom biz 276 De Terschellingh (bron: Boot, Texelstroom) Nummer 115, juni 2015 Historische Vereniging Texel 15

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Uitgave Historische Vereniging Texel | 2015 | | pagina 17