DIENSTREGELING tegen im-Li;Ki; takievkk want in 1925 werd er de Daag aan toege voegd. Deze voor die tijd grote bus had een lengte van 7,80 meter en had maar liefst 31 zit- en vijf staanplaatsen. In 1928 volgde de Stewart, een bus met 23 zitplaatsen en drie staanplaatsen. In 1929 kwam de G.M.C., in 1931 de Chevrolet, in 1933 een Chevrolet en een Opel en in 1939 tenslotte de laatste Opel. Concurrentie Alhoewel als eerste gestart, zou Jaap de Jong niet de enige busondernemer blijven en vooral op het traject Bergen-Alkmaar werd de concurrentie wel erg groot. De eerste, maar tevens ook de minst be langrijkste, was de autobusdienst van Cor Nieuw- land, die met een klein vierkant busje van Bergen naar Schoorl reed. Een dergelijk traject kon het vanzelfsprekend nooit bolwerken tegen de recht streekse verbindingen van Camp naar Alkmaar en EERSTE SCHOORLSCHE AUTOBUSDÏENST IS mkj CwniHfij Jar Met Errslir >,huurl(clic Aulnjicdst Jb. (It Jons ScflporJ Telefoon *t>l - Bij (.'(n tel: -ar jéj ALKMAAR^HEKtiEV-SC-HQOKi,- CAMPEBDIIIN A AN AHli V. V. OOK TOURINGCARS TE HUUK DlÊNSTÜ EGF4J NG Alkmaar-Berge n-Schoarl-Grfwi-Ciimpcrduits uuia Zcc v.v- Ingaande II Mel IWO Kb Niö CUJWWil v 1 CBtHn- V 743 fr V 55 )l BEftUUJ! V RD5 IA ALRMAAlf A a if u.ii.uw'iiri Kb NÏO - ALKMAAR V Ui rK»«3PHneiT 3 BHRCJEN V *-ïï 10 3CHÜGGL V 4.15 ij gbOtt v ut A CAMPERDUIN A t'iirlvf inkrlt irel» i ALKMAAR in ftRflfiFK 3D jÜMSÏIM» n n 14 Si'tiCïOfiL ■M 30 13 GATRII n 13 m, is K 3D H Teelrj niiiT? ALKMAAR KftCSH «l W AAGTDOfiP M (4 i 5ÖSCSt"Jftl. C *51 *J» |v>.LÜ 4 14 14.14 4» 14» 454 145» LSi 4.15 MW 3005 4.13 14.14 4*1 1453 4.34 1434 HHï 1155 13 H HM 151» W-3Ó li.» 3in 34n 1S&5 IC'. I. j I j.'.V IMÜ 13 34 mi 15 14 15 A3 13.10 Jïifl 3 5+3 14 73 14 73 IK» i ".3ü IU0 13 45 14 3? 1555 PSP 1445 11.11 1325 1325 1153 1' K C C Hl C 15.53 1*54 13JQ 1,733 1550 3 IJ» ifü ix5 1*53 i? H ILtt tLÜ ».3i 1414 I*.I4 L7» 17,33 IKK 7455 33-lü IftiO i*JÈ« 17 ES- tl» 3V I4 31 <H ïlfil 1*50 IA» 17.33 I»» 14M 21.13 17 A" li» 1*53 1753 C IB-33 C l*.34 31.30 H Of JII1 uil IIJD Ksdtm KUtau HlI- 1355 1155 IX.I3 IJ «5 11.43 tJH I LSI IX H 1404 13® J wij 4-1 |w Uf grid tij&i 1645 1(1* IK 13 15» JSJS IV» IA» 171-4 1049 IM3 3013 17.35 1&2S 17» |6» H 73.55 14 05 HuH J3JÖ llJ» 14 h »M 31» J1I3 D I) 31.50 O tw ViïfcUtap Arr i/fiau KJIO Njrt «p Zin- m PeeMilacan El P.+P Of- 1+4-g AX- KM P 11*0 n II Mai im i* ui E SupiKbn I 1 ScpÉtxhr aal !*i r f BiiU 11 BB» CAT»F W k> GSOET W n H 4 JS K CAMPGAPHUN ll:ti >«b 11 Mrl M alw* fruKLtp vh II )h3 m: rn mn I Hcpwahr* BifJ! op Züm- ra. PiiBligia en 14 Ml >lH 1 5rfPenl,»r' «tapddB It+i Ji i en mm 3 3tpfrabr? nart op ~£/m- en PeeHSegn SiBH^eaa te A RibiiF- Iki^iihwri Halle "-tb SOK» R L - Teickwn ac lt> 7 IM Btra 4«l ï*«f» !M «I* b» 74 AmilliiM «ra teir 1-lrfTlrfc VWtiT Maartje de Jong- Schuit, Cor Hopman, Trijnie de Jong, Jaap de Jong, Johan de Jong, Nic Schuit, Freek Bas en Jan de Ridder op de Paardenmarkt voor 'De Rustende Jager' 11

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Scoronlo: uitgave van de cultuurhistorische vereniging Scoronlo | 2019 | | pagina 11