Zo was de situatie bij de nieuwe brug no.11
De operatie met de trambrug bij De Rijp haalde zelfs de
landelijke pers, in de vorm van foto's met onderschrift in
De Telegraaf en Het Nieuws van de Dag.
Na aankomst bij Schermerhorn werd de brug naast de oude
brug no.11 op de vooraf gemetselde landhoofden gesteld,
waarna de aansluiting met de tramrails kon plaats vinden.
Daartoe was de bocht van de Beemsterdijk af naar de brug
ruimer genomen dan voordien, hetgeen mogelijk was gemaakt
door het aanstorten van zand aan de binnenkant van de
Beemsterdijk.
Deze zandbult is recent benut om de verbeterde aansluiting
van de Beemsterdijk op de provinciale weg te verkrijgen.
De provinciale weg Alkmaar-Hoorn, in de jaren 1930-1934 in
aanleg, was tussen Schermer en Beemster gepland ten noorden
van de trambaan. Toen de tram in 1931 werd opgeheven, is de
oude trambaan benut voor de aanleg van de weg. Een fragment
van de oude baan is bij de Schermer ringvaart nog in het
landschap terug te vinden.
De trambrug no.11 is in 1934 gedemonteerd door een batal
jon van de Genie uit de Kromhout-kazerne te Utrecht, tijdelijk
gelegerd in café De Roode Leeuw te Schermerhorn. De brug is
daarna naar kamp Zeist vervoerd en daar opgesteld waarna hij