Ipaariiilltaar, Ai JAC. MET, ALKMAAR, VERmMRiCHTINfi LUXE ALTCMCB1ELEN BillÜli tarief Tel. 572. Een GMC van het leger werd omgebouwd tot kraanwagen. Daarop moesten Piet Duinmeijer, de werkplaatschef die boven de carrosseriefabriek woonde en Herman Ramaker, die tegenover de garage woonde, regelmatig uitrukken. Een Opel Blitz auto ambulance, uiteraard ook door het bedrijf zelf opgebouwd, en een 56er Chevrolet werd getransformeerd tot servicewagen. In de vroege periode werden de auto's na de reparatie bij de klant of bij een bedrijf afgeleverd. Het was altijd spannend, vooral vrijdags. Dan werd met 6 a 7 auto's door Alkmaar gereden, om auto's af te leveren en met de servicewagen de monteurs op halen. Drie man voorin en vier achterin de bak en maar scheuren door de stad, dat kon toen nog. Door 18 monteurs, bedrijfsleider J. Voorwinden, werkplaatschef Piet Duinmeijer en 2 receptionisten liep alles geolied in het garagebedrijf. In de jaren 1960-1970 moesten de nieuwe auto's die verkocht waren nog gehaald worden vanuit Rotterdam. Onder leiding van Ome Cees Swager, (hoofd boekhouding) gingen we met de trein naar Rotterdam en vandaar in colonne richting Hoofddorp voor een De kantine had een houten vloer en een grote potkachel, die met afgewerkte olie de boel warm moest houden. In het accuhok stonden de accu's te laden. Het gebeurde wel dat er 6 accu's in serie stonden te laden. Rood geschilderde accu's werden uitgeleend om de klant weer snel op weg te helpen. De accuman Jaap Water had er dan ook een hele administratieve klus aan om de goede accu weer in de juiste auto te krijgen. bakje koffie. Daarna weer op Alkmaar aan en, oh wee als je onderweg Ome Cees voorbij reed! Het overdragen van diverse Amerikaanse modellen voor Taxi Wester in de Lindelaan, ging met veel branie en bravour, in colonne voorafgegaan door een muziekkorps. Veel medewerkers zijn vanaf hun schooltijd bij Jac. Met gestart en daar gebleven tot aan hun pensioen. Het garagebedrijf in Hoorn werd halverwege de jaren '60 van de vorige eeuw afgestoten. Omdat het steeds drukker werd en je met de tijd mee moest, ging eind 1970 de houten loods achter de garage plat. Een nieuwe werkplaats werd gebouwd met drie smeerbruggen en een nieuwe uitlijnbrug. Een geavanceerde schadewerkplaats kwam er voor in de plaats. De inmiddels tot magazijn omgebouwde showroom werd uitgebreid en onder de woningen in een gedeelte van de carrosseriefabriek werd de showroom gesitueerd. Met de komst IAC. MET, Stoom-Rijtuigfabrikant, heeft in voorraad vele soorten lstc klas nieuwe en gebruikte Rijtuigen. CA RBOSSER EF A BR 1K A NT A Reclamemateriaal uit 1922 1911 Advertentie uit de Schager courant van 11 april t 1921 Met aan de Achterweg, thans Wagenweg. A 1987 Geheel vernieuwde gevels aan de Frieseweg. A Logo autobedrijf Jac Met "TaXÜ 38 KRONIEK VAN OUDORP JUNI 2014

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Kroniek van Oudorp | 2014 | | pagina 38