werd gestald aan de Straatweg in een garage in Heiloo. De Willibrordus-stichting was een marine-lazaret geworden en ik denk dat deze auto voor vervoer tussen Den Helder en Heiloo werd gebruikt. Nadat de oorlog voorbij was wilden we graag deze auto terug hebben. Hoewel hij van ons was geweest kregen wij hem niet omdat we nog een auto hadden. Dat heeft me wel zeer gedaan. De auto werd toegewezen aan Piet Schot broer van Gijs, omdat hij geen vrachtwagen meer had. Wel begrijpelijk. anderen )g naar iten die r werd n een laar firma naker had >st de it te de auto Nadat de oorlog over was, konden we een GMC motor kopen. Deze is toen ingebouwd in de Bedford. Dat was een secuur werk en bij Met was er een monteur die dat heel goed in de vingers had. Vlak na de oorlog hadden we dus één Bedlord met GMC motor. Daar kwam later een tweede bij en daarna hebben we nog twee Bedfords gehad. En toen kwam de Guy, een Engelse diesel, die zeer zuinig reed en moeilijk te stoppen was omdat de remmen het slecht deden. In Drenthe heb ik daardoor een keer een ongeluk gehad met alleen blikschade. Later zijn we overgestapt op Scania. Op een gegeven moment hadden we twee Bedfords, twee Scania's en een Volvo met trailers voor los gestorte aardappelen. We hadden losse vloerdelen die in schuine stand stonden en zo werden de aardappelen naar het midden gerold en kwamen daar op een transportband, die de aardappelen naar achteren voerden en zodoende werden gelost. Na het lossen legden we de vloerdelen plat zodat op de terugweg andere goederen geladen konden worden. We zijn ook weer naar de markt in Utrecht gegaan en daar kwam later Nijmegen Vrtii

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

De Klin - Sint Pancras | 2013 | | pagina 119