i!
weer iemand heen om ze te laten zakken,
te doven en bij te vullen met olie.
De wissels werden gesmeerd met afge
werkte motorolie uit garage's in de
omtrek.
De communicatie tussen de stations,
betreffende veiligheidsberichten, werd
met de telegraaf onderhouden. Een nieu
we, moderne seinpost kwam in 1957
eerst in het oude station te staan en werd
na voltooiing van het nieuwe station,
daar geïnstalleerd. Zo kon men op 26
november 1967 om twee minuten vóór
acht de eerste trein verwelkomen. Deze
seinpost heeft achtendertig jaar dienst
gedaan.
In het oude station kon men ook een con
sumptie gebruiken. Tevens beheerden de
restauranthouders de fietsenstalling en
repareerden ze fietsen. De laatste uitbater
van het restaurant in het oude station was
Kees Vos, uitbaters die hem voorgingen
waren onder andere Dekker, Prins en
Ouwerling.
Na de ingebruikname van het nieuwe sta
tion was er geen restauratie meer.
Op 1 juni 1969 kwam er ook een einde aan
het onbegeleid fietsenvervoer per spoor.
Twee vormen van dienstverlening hiel
den daarmee op te bestaan. Sinds de fiet
senstalling geen beheerder meer kent is
het een rommeltje met de fietsen op het
station.
Links: Het oude
en nieuwe station
naast elkaar
Op 1 juni 1969 kwam
er een einde aan het
rijwielvervoer. Siem
van der Boom en
Gerrit Snip met de
laatste onbegeleide
fiets.
I