is de hoeveelheid die vervoerd moet worden zo groot, dat er wagens van collega's worden ingehuurd, die in opdracht van Slot rijden. Is de trailer nog niet aan de vracht, dan gaat er als het moet een auto van overwinteraars mee naar Spanje, of de huis raad van een emigrant naar Rosnay in Frankrijk wordt bijgeladen. De chauffeurs zijn soms 2 3 weken van huis. Zij kennen hun vaste chauffeursrestaurants en overnachten in de cabine van hun truck, die van alle gemakken is voorzien, (verwarming, koelkast, televisie en video, koffiezetapparaat, e.d.) Zwaar sjouwen, zoals vroeger is er niet meer bij. Alles wordt ver voerd op pallets en met behulp van hefinstallaties. (Sinds kort kun je bij Transportbedrijf J. Slot een 7-tons heftruc met bestuur der huren). Terwijl de trailers onderweg zijn is Rina - je zou haar de spil van het bedrijf kunnen noemen - standby voor de telefoon, en ver zorgt zij de administratie. Dagelijks heeft zij telefonisch contact met alle chauffeurs. De vierde generatie. Inmiddels dient kleinzoon Jan jr. zich aan in het transportbedrijf J. Slot. Binnenkort start hij de studie aan de school voor Transport en Logistiek. Hierdoor en door het feit dat de klanten kring nog steeds groeit zullen we de trailers van het Internationaal Transportbedrijf J. Slot nog wel vele jaren nabij Middenmeer de A-7, (de deur naar Europa) zien op- en afdraai en. De oprichter Siebe Slot zou z'n ogen niet geloven. wjd. Het huidige wagenpark van Internationaal Transportbedrijf J. Slot 39

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Kroniek Historisch Genootschap Wieringermeer | 2002 | | pagina 41