Scheveningen. Dat betekende transportritten over de landsgren
zen. Voornamelijk werd er toen gereden op Duitsland. Jan Slot
was vaak de hele week van huis.
In 1972 werd de loods aan de Havenkade verkocht aan de ZWM,
(Nu vinden we daar "Slacombinatie Wieringermeer" van
Hiemstra, Granneman en Moors.) Bijna 20 jaar zijn daarna van
uit de Kastanjelaan de transporten verzorgd. Geleidelijk breidde
het wagenpark zich uit met grote trailers, die bijna alle grote
Europese wegen bereden,
In 1989 verhuisde het transportbedrijf Slot naar "De Qostra-
hoeve" aan de Flevoweg. Dit betekende woon- en bedrijfsruimte
èn kantoor in èèn pand met voldoende parkeergelegenheid voor
de vrachtwagencombinaties. Dit laatste zonder overlast voor
omwonenden.
Een familiebedrijf
De zoons van Jan en Rina, Siebe en Jan-Gerrit, zijn respectieve
lijk alweer 17 en 12 jaar in dienst van het bedrijf, en beiden zijn
gedurende al 10 jaar medefirmant. Siebe heeft gedurende vier
jaar het vak eerst mogen leren bij een ander baas,
Transportbedrijf Stam te Opperdoes, terwijl Jan-Gerrit na de
monteursopleiding in een recordtijd de vakdiploma's behaalde en
toen in een nieuwe trailer achter het stuur kroop, nadat hij jaren
als bijrijder de kneepjes van het vak had opgesnoven.
Vader Jan en de zoons en twee chauffeurs in vaste dienst zijn
bijna continue op route. Zij rijden voor zo'n 90 op het buiten
land, (Spanje, Italië, Joegoslavië, Rusland en Scandinavië, enz).
Drukpersen van HGO te Wieringerwerf worden naar Spanje
gebracht, en later komen siertegels of uien deze kant op. Soms
Jan Slot in 1954 voor op de vrachtwagen.
38