gewoon te duur in ontwikkeling. Al met al kostte het avontuur zo'n 16 aangeleverd zou worden, en dat de toekomstige eigenaar/liefhebber zelf de onderdelen in elkaar zou zetten. W egens de grote drukte binnen het bedrijf kon er alleen in de avonduren en door middel van veel overwerk aan gewerkt worden. De aanhechting van aluminium op staal wilde in verband met de vormvastheid en de snelle roestvorming niet lukken. Er werd wel een werkend model van plaatstaal gemaakt. Het is jammer, dat de grootte van het bedrijf destijds niet voldoende (te klein) was om het project tot een succes te maken. Er waren simpelweg te weinig mensen in dienst. Het proces was erg tijdrovend en ook de kosten rezen de pan uit. Het project was daardoor kleine 250.000 gulden en daar kon je toen met gemak zes leuke huizen van bouwen. Nadat de sportauto jarenlang in de garage bij G erard Driessen had gestaan, gaf hij de auto in 1968 aan zijn buurjongen Jan Winder. Deze heeft er nog jaren in gereden, maar parkeerde hem na een mislukte inhaalmanoeuvre bij Heemskerk tegen een boom. Het enige wat nog restte was een hoop schroot. Bijna was er in Limmen geschiedenis geschreven en hadden we een automobielindustrie op kleine schaal in ons dorp kunnen hebben. Aan inzet van al het personeel heeft het zeker niet gelegen. Ad Hoek Bron, boek Driessen Aerospace van loodgieter tot wereldspeler, 1938-2008

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Jaarboek Stichting Oud Limmen | 2015 | | pagina 17