gewoon te duur in ontwikkeling. Al met al kostte het avontuur zo'n
16
aangeleverd zou worden, en dat de toekomstige eigenaar/liefhebber
zelf de onderdelen in elkaar zou zetten. W egens de grote drukte
binnen het bedrijf kon er alleen in de avonduren en door middel van
veel overwerk aan gewerkt worden. De aanhechting van aluminium
op staal wilde in verband met de
vormvastheid en de snelle roestvorming niet
lukken. Er werd wel een werkend model van
plaatstaal gemaakt.
Het is jammer, dat de grootte van het bedrijf
destijds niet voldoende (te klein) was om het
project tot een succes te maken. Er waren
simpelweg te weinig mensen in dienst. Het
proces was erg tijdrovend en ook de kosten
rezen de pan uit. Het project was daardoor
kleine 250.000 gulden en daar kon je toen met gemak zes leuke
huizen van bouwen.
Nadat de sportauto jarenlang in de
garage bij G erard Driessen had
gestaan, gaf hij de auto in 1968 aan
zijn buurjongen Jan Winder. Deze
heeft er nog jaren in gereden, maar
parkeerde hem na een mislukte
inhaalmanoeuvre bij Heemskerk tegen
een boom. Het enige wat nog restte
was een hoop schroot.
Bijna was er in Limmen geschiedenis geschreven en
hadden we een automobielindustrie op kleine schaal
in ons dorp kunnen hebben. Aan inzet van al het
personeel heeft het zeker niet gelegen.
Ad Hoek
Bron, boek Driessen Aerospace van loodgieter tot wereldspeler, 1938-2008