DLH (D
In de jaren '60 was Gerard Driessen
In die tijd werden er in Amerika ook allerlei auto's opgepimpt. Op
Gerard had een voorliefde voor auto's en speciaal voor de Ford
om&smc
15
riessen
i mmen
Ho
telkens op zoek naar nieuwe toe
passingen van het aluminium voor zijn
bedrijf. Op zijn reizen door Amerika had
hij al ontdekt dat daar veel automatisch
werd gefabriceerd. Allerlei onderdelen
kwamen kant en klaar van de lopende
band.
In Nederland had Huub van Doorne
succes met de DAF600 variomatic, een
autootje met een ietwat truttig imago en
Gerard Driessen bedacht, dat er wellicht
een sportievere auto van aluminium rond
zou kunnen rijden. Hij had al eens samen
met zijn monteur Ar ie van Zuilekom een
aanhangwagen van aluminium gemaakt,
wat achter zijn Amerikaanse Buick de aandacht had getrokken van
de directeur van Fokker.
basis van het chassis werden de meest onwaarschijnlijke
carrosserieën gebouwd. Zo kreeg een auto een eigen identiteit.
Thunderbird. Hij gebruikte dit model in een verkorte versie van de
carrosserie van een
Karmann Ghia en op het onderstel van een
een
Volkswagen Kever. Het werd een zogenaamde two-seater
cabriolet. In 1962 werd
begonnen met het maken van
een houten model met
kippengaas en gips. Daarna
werden er kunststof mallen
gemaakt van de onderdelen.
Met behulp van deze
afdrukken werden daarvan
zinklegeringen gegoten. Het
was de bedoeling dat de auto
als een soort bouwpakket
MAKE YOUR VOLKSWAGEN AMAZING
OKRASA HIGH TORQUE POWER KITS
TS oid TSV
I mi. r-l. anil |M rfurniaiM-r-prm*!..