DLH (D In de jaren '60 was Gerard Driessen In die tijd werden er in Amerika ook allerlei auto's opgepimpt. Op Gerard had een voorliefde voor auto's en speciaal voor de Ford om&smc 15 riessen i mmen Ho telkens op zoek naar nieuwe toe passingen van het aluminium voor zijn bedrijf. Op zijn reizen door Amerika had hij al ontdekt dat daar veel automatisch werd gefabriceerd. Allerlei onderdelen kwamen kant en klaar van de lopende band. In Nederland had Huub van Doorne succes met de DAF600 variomatic, een autootje met een ietwat truttig imago en Gerard Driessen bedacht, dat er wellicht een sportievere auto van aluminium rond zou kunnen rijden. Hij had al eens samen met zijn monteur Ar ie van Zuilekom een aanhangwagen van aluminium gemaakt, wat achter zijn Amerikaanse Buick de aandacht had getrokken van de directeur van Fokker. basis van het chassis werden de meest onwaarschijnlijke carrosserieën gebouwd. Zo kreeg een auto een eigen identiteit. Thunderbird. Hij gebruikte dit model in een verkorte versie van de carrosserie van een Karmann Ghia en op het onderstel van een een Volkswagen Kever. Het werd een zogenaamde two-seater cabriolet. In 1962 werd begonnen met het maken van een houten model met kippengaas en gips. Daarna werden er kunststof mallen gemaakt van de onderdelen. Met behulp van deze afdrukken werden daarvan zinklegeringen gegoten. Het was de bedoeling dat de auto als een soort bouwpakket MAKE YOUR VOLKSWAGEN AMAZING OKRASA HIGH TORQUE POWER KITS TS oid TSV I mi. r-l. anil |M rfurniaiM-r-prm*!..

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Jaarboek Stichting Oud Limmen | 2015 | | pagina 16