wc maken (juist verstopt in het weekend als het toch al zo druk is!), vragen beantwoorden, informatie verschaffen over omgeving en kamerverhuur, omdat zij tevens de VVV van Limmen waren, helpen in de bar, een kilometer heg knippen, nieuwe graszoden aanbrengen op kale plekken, muziek- en spelletjesavonden organiseren, nieuwe investeringen doen om bij te blijven en ga zo maar door. Voor de bevoorrading van de kampwinkel werden bij onder andere de plaatselijke bakker Ab Sassen en kruideniers Van Vliet en Tijm de boodschappen gehaald. De klant is tenslotte koning was het motto van het echtpaar Rietveld. Het visitekaartje van iedere camping is het sanitair. Dagelijks stapte Corrie Rietveld met emmertj es sop het wasgebouw binnen. In een paar uur tijd werden dan de vier wascabines, vier douches, zes wastafels, acht wc s, vijf wasbakken voor de vaat en de groenten, twee spoelbakken, twee grote lavets met handdouche en de centrifuge blinkend schoon gepoetst. De lijfspreuk van het echtpaar Rietveld was, dat iedereen het naar zijn zin moest hebben en gelukkig moest zijn op hun camping. 48

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Jaarboek Stichting Oud Limmen | 2012 | | pagina 49