daar weer binnen mocht de gemeente dan 'bestemmingsplannen'
opstaan en met z'n allen de zaal verlaten. De directeur
32
maken. Al met al een periode waarin het extra goed opletten was en
waarbij wij uitstekend werden bijgestaan door de Dienst
Gemeentewerken.
Geregeld werden met de betrokken gemeenten door het Provinciaal
Bestuur vergaderingen belegd. Alles was, naar onze mening, goed
geregeld met één nadeel: de benodigde stukken kwamen steeds te
laat en er ontstond dus een tekort aan tijd om alles goed door te
nemen en te beoordelen. Wij hebben toen diverse gemeenten
benaderd en met hen afgesproken dat we deze gang van zaken niet
meer pikten en voldoende tijd moesten hebben om de plannen te
bestuderen. Zo niet, dan zouden wij de komende vergadering
Gemeentewerken (Ad Hopman) en ik gingen op de afgesproken
vergaderdag naar het gemeentehuis in Al k maar (de stukken waren
weer te laat). Ieder was aanwezig, inclusief de Gedeputeerde van de
Provincie. Direct na de opening vroegen wij het woord en gaven
uitleg over het weer te laat zijn van de stukken en verzochten een
ieder (volgens afspraak) op te stappen en de zaal te verlaten.T ot
onze grote verbazing bleef iedereen zitten, ook de burgemeesters
van de kleine gemeenten om ons heen! ^W ij waren de enigen, die
toen maar opstapten! Dit was voor ons een enorme teleurstelling
maar dat schijnt erbij te horen; politiek gaat schijnbaar soms voor
eerder gemaakte afspraken!
Terugkijkend op de periode Limmer Gemeenschap 1974-1982 kan
ik zeggen, dat ik enorm veel heb geleerd van:
- Burgemeester Molhoek op het gebied van bestuurskunde.
- Piet van der Steen met zijn enorme kennis over de gemeente
Limmen, haar inwoners en de geschiedenis van land en dorp.
- Hr. van Deutekom op het gebied van de werking van en
omgaan met het ambtelijk apparaat.
De goede informatieverstrekking kwam van hen, de foute n die ik
33
ermee maakte waren van mij.
Met dank aan een ieder voor hun bijdrage aan dit stukje
Elly Vreeburg