7
W-
I
f
f
1
f
f
7
A-
1L
7
7-
A
X
JL
Jaargang nr. 18 2004
Wat had ik een bewondering voor die man! Tegenwoordig zou men zeggen: "Hij was
mijn idool" En waarom? Hij was niet alleen een goed onderwijzer, daarvan waren er
wel meer, maar hij was ook zo veelzijdig.
Om maar een
enkel voorbeeld te
noemen. Hij gaf
ons een opdracht
waar we een tijdje
mee zoet waren en
dan ging hij achter
op het bord teke
nen. En wat er dan
later voor de dag
kwam! Grandioze
visuele geschiede
nisles. Je zag hoe
de ridders uit het
kasteel te voor
schijn kwamen op
hun paarden over
de ophaalbrug.
Hun kleding en uit
rusting, het kasteel
met alles erop en
eraan: alles prach
tig getekend.
Als we goed ons
best hadden ge
daan, dan werd dat
beloond. Dan liet
hij zijn viool
van huis halen
Jaap Bakkum. Jaap
was groot voor z'n
leeftijd en hij was
Een goed rapport ondanks
de zenuwen van juffrouw
Wortelboer
Schooljaar 1 April 193^P, tot 1 April 193...
Leerjaar
LEERVAKKEN
Opmerkingen
Godsdienst
Lezen
Schrijven
Rekenen
Ned. Taal
Vad, Gesch.
Aardrijkskunde
Teekenen
Kennis der Natuur.
Handwerken
Aantal kerkbez.
Gedrag
Beleefdheid
Vlijt
Aantal verzuimen
fort/u..,
Handt, onderwijzer.
Ie kw. l| j?..
2e kw
3e kw
4e kw. jjtb
Handt. v. d. verzorger
le kw.
2e kw.
3e kw.
4e kw.
17
<y cc
u m
CS g
te
u tel
c?>
bd
tl
V
t