- s
Inmiddels is Jack, de jongste zoon van Willem, ook
actief binnen het bedrijf als internationaal vrachtwa
genchauffeur.
Bezigheden
Iedere ochtend komen verse groenten en fruit van
telers en veilingen uit de omgeving de hal binnen.
Alle goederen worden gesorteerd en opgeslagen in
daarvoor bestemde koelcellen. De heftrucks rijden
kriskras door elkaar en toch weten ze precies waar ze
moeten zijn.
De tweede afdeling (BLT) zorgt voor het logistieke
gedeelte. Wanneer zijn de goederen gereed voor
afhalen en wanneer moeten de goederen afgeleverd
worden. Het kan best zo zijn dat een vracht einde
middag klaar staat en de volgende ochtend vroeg in
Zweden afgeleverd moet worden. Er is dus weinig
ruimte om tijd te verliezen.
1
In de loop van de ochtend worden de goederen
klaargezet voor het vervoer naar binnenlandse
bestemmingen. Op het kantoor zijn de vrachtbrieven
en laadlijsten klaargelegd, zodat het „grondpersoneel"
weet wat ze moeten doen. Rond het middaguur rijden
de heftrucks als mieren achter elkaar naar de plekken
waar de vrachtwagens geladen moeten worden.
Om twaalf uur zijn de hallen nagenoeg leeg. Alle chauf
feurs zijn op weg naar hun klanten. Na de middag is
het alleen maar export wat het pand verlaat, niet alleen
via het wagenpark van BLT maar ook klanten zelf
komen hun spullen afhalen.
Op het kantoor wordt gewoon doorgewerkt. Er zijn
twee afdelingen die nauw met elkaar samenwerken.
De eerste afdeling (Boekei Handel) zorgt voor de in- en
verkoop van groenten en fruit. Zij hebben contact met
de uiteindelijke klanten over de gewenste groenten en/
of fruit. Er wordt een prijs afgesproken en de datum
van levering wordt bepaald.
Niels en Mike Leegwater.
De hallen waar de groente en het fruit wordt verladen.