of&fmkï n tel V.l.n.r. Boven: Cor Leegwater, Paul Leegwater, Ronald Blom, Lucas Buitenhuis, Edwin van der Kroon, Wim Keesom, Ramses Kuys, Rob Boekei, Willem Leegwater. Onder Frank Blom, Frank Wit, Mats de Graaf, Andrik Mols, Marcel Zijlstra. VZV-voetbal Leegwater en VZV-voetbal hebben een nauwe band met elkaar. Cor staat lange tijd in het eerste team van VZV en is befaamd om zijn kopballen. Hij stopt met actief voetballen als hij 55 jaar is. Hij zit jarenlang in het bestuur en is zelfs enige tijd voorzitter. Hij wordt benoemd tot erelid en krijgt de bijnaam „Mister VZV". Paul is jarenlang een vaste waarde als razendsnelle linksback in de selectie en lid van de Vriendenclub van VZV. Willem speelt in een lager seniorenteam. Hij is lid van de Vriendenclub van VZV en afgevaardigde in het hoofdbestuur. Het transportbedrijf is vele jaren sponsor van de voetbal. Willem Willem Leegwater is een man die door velen gemist wordt. Ik werk er nu dertig jaar in november dat komt omdat het een familiebedrijf is. Ze hebben veel tegenslag gekend: auto's kapot, de garage afgebrand, grote klant failliet. Maar ze bleven altijd positief. De schouders eronder en met z'n allen er tegenaan. Je kon bij Willem altijd je hart luchten als er wat was en hij hield van gezelligheid. Op zaterdag altijd een koppie doen bij moeder Leegwater en als je aan je auto sleutelde bleef je onder de middag eten bij Willem of bij Paul, topmensen. Willem van der Sluis 70 jaar Leegwater Transport. Naar Moskou met Paul Op maandag 2 januari 2012 vertrekken we met twee auto's en vier chauffeurs naar Madrid om daar twee trailers op te halen met een deel van de uitrusting van het „Cirque du Soleil". Het doel van de reis is Moskou. Het traject gaat via Frankrijk en het Ruhrgebied naar Berlijn. Dan via Warschau en door Litouwen en Letland. We besluiten deze omweg te maken. De kortste weg door Wit-Rusland, waarbij je twee keer een buitengrens moet passeren, levert minimaal twee dagen vertraging op. Nu kunnen we met onze documenten tot de Russische grens rijden en daar de goederen invoeren. We komen daar zondagavond aan. De laatste 20 km tot de grens zien we overal sporen van vrachtwagens, die daar tijdelijk hebben gestaan om de grens over te gaan. Geen goed teken.' Als we bij de grens komen, zijn we de enigen. Achteraf blijkt dat er in Oost-Europa de eerste week van het jaar bijna niet wordt gewerkt. In de loop van de nacht komen er nog acht auto's van het „Cirque du Soleil" bij, zoals afgesproken. We ho pen dat we samen vlot de grens over kunnen steken. De heren douaniers denken daar duidelijk anders over. Ze houden ons bezig tot de volgende middag vier uur. G'iAlEB a(GVMUR PB i FfJWrER LEEGWA

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

't Is mooi weest - 't Veld, Zijdewind | 2019 | | pagina 12