Slijkerman vertelde dat hij dinsdagmiddag wel even
naar Laren zou komen om de schade te regelen. Elke
dinsdag ging Cees naar de markt in Purmerend voor
het aan- en verkopen van vee en andere producten.
Dus vanuit Purmerend ging hij met zijn marktkleren en
klompen aan naar Laren. Daar aangekomen verscheen
er in de deuropening een zeer deftige dame. Cees
maakte bekend wie hij was en zei dat hij even naar
de schade aan de Jaquar wilde kijken. Deze dame
echter maakte Slijkerman duidelijk dat haar man een
groot zakenman was en niet thuis kon blijven voor
het regelen van de schade. Daar had Slijkerman alle
begrip voor en zei toen: „We draaien de rollen om. Als
uw man zo'n groot zakenman is, dan komt hij maar
naar 't Veld. Ik heb mijn plicht gedaan." De man uit
Laren is nooit naar 't Veld gekomen, dus zo'n groot
zakenman was het ook niet!!
Schade in gemeente Anna Paulowna, rond1965
Een leuk verhaal gaat over de schade, die aan een
boom in Anna Pauwlona was toegebracht. De betref
fende ambtenaren verklaarden dat de boom dit niet
zou overleven. In een vergadering werd de schade
vastgesteld op f 25. Dit moest door Cees worden be
taald en is toen overgemaakt naar de gemeente Anna
Paulowna. Cees was dus eigenaar van een boom.
Vele jaren later zag Cees dat zijn boom weer in bloei
stond. Hij schreef een brief naar de gemeente met de
mededeling dat zijn boom weer in volle bloei was en
door de gemeente weer kon worden teruggekocht.
Er werd door de gemeente niet moeilijk over gedaan
en Cees kreeg z'n f 25 terug!
Bedrijfsterm, ongeveer 1957
De heer Smit kwam uit Friesland. Hij was van een
carrosseriebedrijf uit Joure. Daar wilde Cees geen
zaken meer mee doen, omdat de opbouw te licht werd
bevonden. Cees Slijkerman zei: „Ze make een koe met
skeiperibben."
In de maling genomen, rond 1960
Bussenbouwer Smit uit Joure belde naar touringcar-
bedrijf West Frisia van Cees Slijkerman en vertelde dat
hij aanstaande dinsdag vijf bussen wilde laten zien die
klaar stonden voor export naar Brazilië. Uitgesproken
op dinsdag. Een drukkere dag was er niet voor vader
Cees. Samen met Arie Kapitein gingen ze naar Joure.
Daar aangekomen was er niets waar van die export.
Smit wilde Slijkerman en Kapitein in de fabriek heb
ben om te laten zien wat voor product hij maakte! Zij
voelden zich bedonderd door Smit. Er zijn nooit meer
contacten geweest. Het zakendoen met Joure was
klaar!
De touringcars van West Frisia
Om al die touringcars uit elkaar te houden heeft men
gewoon de hulp van anderen nodig. Nou, die was
woonachtig in Schagerbrug. Op aanraden van Wout
Chauffeurs met aanhang van Cees Slijkerman. West Frisia. links boven, Arie Groot, Wim Buitenhuis, Jan Mak, Bets Kapitein, Nel Wit,
Theo d, Piet Tamis, Arie Way, tweede rij links, mevr Way, Han Pankras, Aaf Slijkerman, Gré Dekker, Niek Ursem, mev Ursem, iets naar
boven Cor Berkhout, voor Cor, Arie Dekker, Nel Bleker, Gert Bleker, Tanne Veldhuis, iets hoger Piet Kraan Hyppo, mevr VeldhuisKees
Tamis, tussenin Arie Mak, Jane Tamis Bruin, Jane Kersten, Ome Atie Slijkerman, derde rij links, Wout Slijkerman Cz, Alie KapiteinArie
Kapitein, mevr Kapitein Vader, Cees Slijkerman, Annie Slijkerman Cd, Gert Kok, Nel Slijkerman Cd, Tiny Masteling voorgrond links
Koos Valkering, mevr Valkering, mevr Wayboer, dhr Wayboer, Tiny Vledderman, Koos Vledderman, Tiny Poland, Pé Poland