Slijkerman vertelde dat hij dinsdagmiddag wel even naar Laren zou komen om de schade te regelen. Elke dinsdag ging Cees naar de markt in Purmerend voor het aan- en verkopen van vee en andere producten. Dus vanuit Purmerend ging hij met zijn marktkleren en klompen aan naar Laren. Daar aangekomen verscheen er in de deuropening een zeer deftige dame. Cees maakte bekend wie hij was en zei dat hij even naar de schade aan de Jaquar wilde kijken. Deze dame echter maakte Slijkerman duidelijk dat haar man een groot zakenman was en niet thuis kon blijven voor het regelen van de schade. Daar had Slijkerman alle begrip voor en zei toen: „We draaien de rollen om. Als uw man zo'n groot zakenman is, dan komt hij maar naar 't Veld. Ik heb mijn plicht gedaan." De man uit Laren is nooit naar 't Veld gekomen, dus zo'n groot zakenman was het ook niet!! Schade in gemeente Anna Paulowna, rond1965 Een leuk verhaal gaat over de schade, die aan een boom in Anna Pauwlona was toegebracht. De betref fende ambtenaren verklaarden dat de boom dit niet zou overleven. In een vergadering werd de schade vastgesteld op f 25. Dit moest door Cees worden be taald en is toen overgemaakt naar de gemeente Anna Paulowna. Cees was dus eigenaar van een boom. Vele jaren later zag Cees dat zijn boom weer in bloei stond. Hij schreef een brief naar de gemeente met de mededeling dat zijn boom weer in volle bloei was en door de gemeente weer kon worden teruggekocht. Er werd door de gemeente niet moeilijk over gedaan en Cees kreeg z'n f 25 terug! Bedrijfsterm, ongeveer 1957 De heer Smit kwam uit Friesland. Hij was van een carrosseriebedrijf uit Joure. Daar wilde Cees geen zaken meer mee doen, omdat de opbouw te licht werd bevonden. Cees Slijkerman zei: „Ze make een koe met skeiperibben." In de maling genomen, rond 1960 Bussenbouwer Smit uit Joure belde naar touringcar- bedrijf West Frisia van Cees Slijkerman en vertelde dat hij aanstaande dinsdag vijf bussen wilde laten zien die klaar stonden voor export naar Brazilië. Uitgesproken op dinsdag. Een drukkere dag was er niet voor vader Cees. Samen met Arie Kapitein gingen ze naar Joure. Daar aangekomen was er niets waar van die export. Smit wilde Slijkerman en Kapitein in de fabriek heb ben om te laten zien wat voor product hij maakte! Zij voelden zich bedonderd door Smit. Er zijn nooit meer contacten geweest. Het zakendoen met Joure was klaar! De touringcars van West Frisia Om al die touringcars uit elkaar te houden heeft men gewoon de hulp van anderen nodig. Nou, die was woonachtig in Schagerbrug. Op aanraden van Wout Chauffeurs met aanhang van Cees Slijkerman. West Frisia. links boven, Arie Groot, Wim Buitenhuis, Jan Mak, Bets Kapitein, Nel Wit, Theo d, Piet Tamis, Arie Way, tweede rij links, mevr Way, Han Pankras, Aaf Slijkerman, Gré Dekker, Niek Ursem, mev Ursem, iets naar boven Cor Berkhout, voor Cor, Arie Dekker, Nel Bleker, Gert Bleker, Tanne Veldhuis, iets hoger Piet Kraan Hyppo, mevr VeldhuisKees Tamis, tussenin Arie Mak, Jane Tamis Bruin, Jane Kersten, Ome Atie Slijkerman, derde rij links, Wout Slijkerman Cz, Alie KapiteinArie Kapitein, mevr Kapitein Vader, Cees Slijkerman, Annie Slijkerman Cd, Gert Kok, Nel Slijkerman Cd, Tiny Masteling voorgrond links Koos Valkering, mevr Valkering, mevr Wayboer, dhr Wayboer, Tiny Vledderman, Koos Vledderman, Tiny Poland, Pé Poland

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

't Is mooi weest - 't Veld, Zijdewind | 2012 | | pagina 24