-™ A<~
SBCKKf.
SHEET MD. S.
BEHGEM/Ï30T.T .üNini»
dummy AKipnm-';
S=2iS2SÉ®i 52° 35» 2S" w
4° 40» 35» B* A^TITülg; Approx, Sea Lewi,
I a&i*. VARIATION: 7° 5éi Vest fiqjol
West. (1942). Deceasing about
a.S.G.S. 4003, Shoet 19 (1:50,000),
2 mile .4 of the ALKMAAR/CASTKToum railway.
HSSAKCS:
SUSgeat that this D« consists only of
a INtfSir. «x^vay» of 8oo yai^, whioh
a^oraft» om be drawn on some fan, of track. The
TOMMY xs illuminated, and is probably only used as a
nighu doooy. Pilots have reported a "flarepath"
and a steady white Beacon in the vicinity, ThoiB
is a shed at the North and of the "runway". The
DUMMY has not'been photographed sinoe January, 194?
Augu^ °bserVGd 150 be stm operation in
HPT, (6.1.
Bijlage: Rapport met vermelding dat de Engelsen op de hoogte waren van nep startbaan
Met dank aan de geïnterviewden, de heren J.P. Rotte
veel, K. Kuijs, en J. de Boer.
Tevens dank voor tips aan de heer A. Rotteveel en voor
tips en gebruik van foto's en afbeeldingen de heer J. H.
Schuurman en de heer J. van Os.
Noten
1) Schuurman J.H. (2001) Vliegveld Bergen NH
1938-1945. De Coogh, Bergen NH
2) Leijen R. Het schijnvliegveld in de Vennewaterspol-
der. Geestgronden, 6 (1999),nr.2/3
Piet Kuijper
HEYLOOER CRONYCK 15
10',