De overige dagen bezocht ik klanten in Bun schoten, Spakenburg, Elburg of Kampen. Het gebeurde ook wel eens dat ik met een klant ging dineren. Langs de IJsselmeerkust in o.a. Enkhuizen en Makkum werd door mij snoekbaars en baars opgehaald. Het was een hele leuke tijd, maar het was wel zwaar werk, ik zal wat kisten op de vrachtwagen getild hebben. Nu worden daar hulpmiddelen voor gebruikt. Aan al het handwerk dat ik destijds heb verricht, heb ik aardig wat gezond heidsklachten overgehou-den. Dirk Schrier en ik reisden ook regelmatig voor paling af naar de Franse zuidkust, het uiterste puntje aan de Atlantische oceaan. Daar waren ze aan het vissen met stalen fuiken. Deze fuiken werden door vier man de oceaan ingebracht. Bij de firma Dil werd na afloop van elke werkdag van de zesdaagse werkweek de vracht-wagen gewassen en in de garage geparkeerd. Teun Dil en Kees Dikwijls heb ik Liesbeth, dochter van Teun, naar Bosman. haar werk in Broek op Langedijk ge-bracht en aan het eind van de Foto t.g.v. het 100-jarig middag haalde ik haar weer op. bestaan van de firma Dil. In mijn vrije tijd ging ik sleutelen aan mijn brommer en later aan mijn auto, een Ford. Ik moest altijd wat om handen hebben. Die Ford had ik ge kregen van Frans van Wijngaar-den, de echtgenoot van moeders vriendin. Ik noemde hem oom Frans. Ik kon toen kiezen uit twee auto's, een gele antieke vrachtwagen met houten bak of de Ford. Ik koos voor de Ford. Later had ik wel een beetje spijt, want die gele antieke vrachtwagen was ook een De "blauwe Ford". plaatje. Maar ik kreeg de Ford zo mee, dus was wel heel blij. In mijn vrije tijd heb ik de auto helemaal overgeschilderd in de kleur blauw, het was mijn trots. 6

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

De Groene Valck - Akersloot | 2008 | | pagina 6