Jaren zestig
In de jaren 60 nemen de welvaart en de koopkracht toe, er is een
toenemende vraag naar luxeartikelen zoals parfum. Het assortiment
van de winkel wordt daarop aangepast. Vooral rond sinterklaastijd
is het een drukte van belang. De winkelruimte wordt te klein om alle
artikelen uit te stallen en de woonkamer wordt tijdelijk ingericht als
parfumerie- geschenkenwinkel. Op een grote tafel wordt de koop
waar uitgestald, zodat de klanten goed hun keuze kunnen maken.
De klanten nemen uitgebreid de tijd om de nieuwe luxeartikelen te
bekijken. Sommige klanten komen 4 a 5 maal terug om de verschil-
Foto van het woonhuis
met winkel. Achter de
winkel is de kapsalon.
lende parfums te vergelijken. Als de klant een keuze heeft gemaakt,
worden de artikelen ingepakt en tijdelijk bewaard in een mandje
onder de tafel, want thuis mogen ze van niets weten. Op de heuglijke
dag worden de cadeaus opgehaald.
Een hoogtepunt voor de kinderen is altijd de jaarlijkse kermis. Als
de eerste kermisauto's arriveren zijn de kinderen op de kermis te
vinden. Er wordt volop meegeholpen aan de opbouw van de kermis.
Er wordt vriendschap gesloten met de kinderen van de kermis
exploitanten, vriendschap die nog steeds bestaan. Naast de kapsa
lon staat altijd de draaimolen, er wordt door zoon Joop volop geoe
fend om vanuit een draaiende draaimolen, door de openstaande deur
53