ATTENTIE!
Ie
2e
3é
4e
5e
die nog altijd nostalgische motoren uit vervlogen tijden berijden. De
plaatselijke politie was erop gebeten toeschouwers weg te sturen van in hun
ogen gevaarlijke plaatsen. Dit ging niet altijd op een vriendelijke manier en
er waren dan ook heel wat klachten van bezoekers en journalisten te horen.
Waar velen naar de wedstrijden gingen kijken, probeerden anderen op de dag
van de wedstrijd een zakcentje bij te verdienen. Zo beheerde Gerrit Zentveld
van de Watertorenweg een fietsenstalling waar bezoekers voor een kwartje
hun rijwiel de hele dag veilig konden achterlaten.
Afb. 5 Strenge aanwijzingen voor het
publiek in het programmaboekje van
de eerste Egmondse motorterrein-
wedstrijden 1948
De rijders en de motoren
De wedstrijden werden gereden in diverse klassen; Junioren tot 125cc (10
ronden), Junioren boven 125cc (12 ronden), Senioren tot 125cc (12 ronden)
en Senioren boven 125cc (15 ronden). Het aantal ronden per klasse varieerde
in de loop der tijd wel eens, zo ook de indeling der klassen. Jaarlijkse schreven
zich 60 tot 80 rijders in voor de wedstrijden. Onder hen de grote namen van
46 Geestgronden, 18 (2011nr. 2/3
Het publiek wordt met
grote nadruk er op gewezen dat:
de instructie van de politie, terreinbe
wakers en bochtcommissarissen stipt
moet worden opgevolgd.
het zich.bevinden op het terrein, het z.g.
Renners-kwartier, zonder speciale kaart
(de uitgegeven kaarten, welke zicht
baar moeten gedragen worden) tenge
volge zal hebben, dat de betrokkene van
het circuit ^al worden verwijderd.
het zich moet bevinden achter even
tuele afzettingsdraden.
7'
zich niemand tijdens de wedstrijd op
de baan bevindt, welke is afgezet met
pijlen en vlaggen, dit levert niet alleen
gevaar op voor U zelf, maar is zeer
hinderlijk voor de deelnemers en kan
hun de kans op de overwinning kosten.
volgt de aanwijzingen van politie en
officials stipt op.
Op naleving van het
bovenstaande zal streng worden gelet.
DE REGELINGSCOMMISSIE.