34. De krant van de Historische
Vereniging Sint-Pancras.
In Sint-Pancras werd dit jaar voor de derde keer onze krant bij u in de bus
gedaan. Uiteraard door vrijwilligers, want we passen erg goed op de klein
tjes. Deze krant is mede ontstaan door de welwillende medewerking van
Rodi Media, die ons adviezen gaf, de opmaak verzorgde, de kwaliteit van
het papier op ons verzoek nog verbeterde en de leesbaarheid door letter
type en achtergrond merkbaar verbeterde.
Onze contactpersonen die we best eenmaal mogen noemen zijn Ans Hum
mel, Edwin Geels, Joke Bos en Marcel Groot.
In deze krant vertellen wij wat we hebben gedaan, wat we gaan doen en
wat we eventueel nog willen zodat u kunt meedenken. Onderzoeken, pu
blicaties, gebeurtenissen, vragen van onze lezers etc. etc. Uit de vele reac
ties blijkt dat onze lezers willen dat we hiermede doorgaan, wat we uiter
aard ook zullen proberen en de volgende krant wordt dan ook geplanned
voor ca. maart 2007. Zelf weten we al lang hoeveel werk en tijd een krant
samenstellen kost, maar toen wij eens op een open dag bij Rodi Media
waren om hun nieuwe pers (uniek in de wereld!!) te bewonderen, begre
pen we dat er ook voor hen toch wat meer om de hoek komt kijken dan
gewoon maar even een drukpers aanzetten. En de geschiedenis van Rodi
is minstens even boeiend want het begon destijds allemaal gewoon in een
achterkamertje in Heerhugowaard. Het is weliswaar geen verhaal over Sint-
Pancras, maar toch willen wij u de achtergronden van Rodi niet onthou
den, omdat wij hopen nog vele jaren met hen samen te werken voor onze
krant. Leest en kijkt u zelf maar verder.
(Chapeau) Van slaapkamer tot onafhankelijk bedrijf
(Kop) Geschiedenis van Rodi Media
BROEK OP LANGEDIJK -Rodi Media is begonnen als kleine uitgeverij.
Een groeiende markt en een goede ondernemingsgeest van directeur-ei
genaar Dick Ranzijn maakte het echter mogelijk om flink te groeien. Rodi
Media groeide in korte tijd uit tot een bedrijf dat de gehele productie van
een krant verzorgt.
Rodi Media zag medio 1970 in een slaapkamertje aan de De Waelstraat te
Heerhugowaard het levenslicht. Ranzijn, met commercieel inzicht begaafd,
zag het als een uitdaging om met zijn huis-aan-huisblad 'De Koerier' een
vaste plaats bij lezers en adverteerders in de brede regio van Heerhugo
waard te verwerven.
183