jaar werd zijn tijdelijke rang van Pilot Officer omgezet naar definitief. P/O Munro werd een dag eerder, op 5 juli 1937, in zijn tijdelijke rang van Pilot Officer benoemd. De 25 jarig F/O Hamilton was al op 16 april 1936 bevorderd tot Pilot Officer en op 16 november 1937 bevorderd tot Flying Officer (Eerste Luitenant) Om 01.32 uur plaatselijke tijd werd het toestel voor het laatst gehoord over de radio om vervolgens te verdwijnen in slecht weer boven Het Kanaal bij Dungeness. Een andere Harrow, de K6965 was op dezelfde nachtelijke oefening ook in slecht weer beland en getroffen door de bliksem. De vijfkoppige bemanning kon echter tijdig het toestel verlaten en men leidde hieruit af dat de K6971 hetzelfde lot was ondergaan. Op 3 november 1938 trof Jan Gravemaker, die met zijn fiets over het strand bij Egmond reed, het lichaam van F/O Hamilton aan tussen paal 40 en 41. Strandvonder Martinus Genet en Brigadier Gerrit Minnée werd erbij gehaald en er werd vastgesteld dat er geen sporen waren van een gewelddadige dood. Of dit ook betekent dat F/O Hamilton nog in staat is geweest op tijd het toestel te verlaten na een mogelijke blikseminslag kan niet met zekerheid worden gezegd. Afb. 15 Douglas Aubrey Hamilton Geestgronden, 17 (2010), nr. 4 129

Tijdschriften Regionaal Archief Alkmaar

Geestgronden - Egmonden | 2010 | | pagina 25